ayudame

Some Bonds Are Stronger Than Blood

Im back!

Kategori: Allmänt

Äntligen!
säga vad man vill om att dagens ungdomar sitter alldeles för mycket framför datorn och att detta skapar ett beroende. Skiter jag i! Jag är beroende av min dator, speciellt då internet, för att kunna överleva. Har inte haft internet på en vecka, känner mig totalt borta. Bakom, efter.. har inte kunnat uppdatera bloggen eller läst andras bloggar.  Har inte hunnit läsa alla ännu heller, men det ska jag ta itu med nu!

Så, en snabb uppdatering från min sida om hur veckan har varit.

Måndag: Första dagen i Alingsås, packar upp en del saker, som böcker, filmer osv. Annars händer det inte så mkt
Tisdag: packar upp mer saker! haha, shit vad man samlar på sig under tolv års tid. Helt otroligt! och då har jag inte ens fått med alla saker från Halmstad heller :P
Onsdag: Skolstart! Hjälmareds Folkhögskola, medie-information. Rumsfördelninge. Jag har valt ett enkeltrum. Det första jag fick sög dock rätt hårt. Litet, lågt i tak, och låg sessutom ganska off. Men fick byta, så nu bor jag på stallbacken i huset som heter just stallet. (mamma fick sig ett gott skratt). Tre stora garderober! Perfekt för alla mina saker, hehe. Verkar ha bra grannar med, så det ska nog fungera. Samling 13.00 i skolans aula för information, presentation och klassindelning. Vi är bara tolv i vår klass, vilket känns grymt bra.
På kvällen var det tipspromenda runt sjön, mitt lag fick 11/20 rätt,  hehe. behöver jag nämna att vi inte vann? :p Detta toppades av grymt goda muffins! Jag kommer gå upp en jiddrans massa kilon om jag ska gå kvar på den där skolan med all mat vi äter! Dock ganska nyttigt, men ändå...
Torsdag: Mer information, min skalle snurrade rätt så ordentligt vid det här laget och jag tror inte jag kommer ihåg någonting av det som sas. Vi får det på papper senare! Sen var det lite presentation inom klassen och lite mer infp. (yay)
På eftermiddagen hade vi video. Kännde mig som ett fån när han börjada prata. Vem hade kunnat ana att en videokamera hade så många mysko knappar? Inte jag.
mer lekar på kvällen, jag körde lite frisbee-golf. Lyckades kastaa ut frisbeen mitt i ån. Som tur var hämtade några småtjejer upp den. Jag diggar barn! iallafall när de hämtar saker åt en och när de sover! :)
Fredag: Lektion i mediarätt på morgonen, mer lekar på eftermiddagen. Skitkul! Inte för att jag tror att mitt lag vann nu heller, men va fan?!
Slutade vid tolv och då kom min mamma och hämtade mig, så eftermiddagen har spenderats i alingsås, med internet!

 Någon
money money
Någon snäll liten människa får gärna skänka en slant till mig, fattig studerande!


My new home...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: