ayudame

Some Bonds Are Stronger Than Blood

Torsdag

Kategori: Allmänt

Johanna sms:ade igår och frågade om jag ville rida idag. Självklart ville jag det!! Tanken jag hade innan jag somnade igår var att jag skulle vara i stallet vid tio tiden. haha, den var ju bra. Var i stallet först tio i elva. :P Är sååå seg på mornarna. Har jag alltid varit, kommer nog aldrig att växa ifrån det :P
I vilket fall som helst... Mockade och fixade med allt som vanligt. Tycker om att ha allting klart innan jag rider. Det är så skönt att komma tillbaka till stallet och bara pyssla med hästen i lugn och ro utan att behöva tänka på att man måste mocka och skit innan man kan gå hem.
Fiffi kom földe snällt med när jag hämtade henne i hagen. En kul detalj var att lillkillen, stod och tittade på mig, liksom följde mig med blicken när jag gick fram och tillbaka. Så söt han är! :)
Fiffi var nästan inte alls smutsig idag, bara lite lerig på halsen, dessutom är hon klippt med, så ryktningen gick fort. Snällare häst att borsta får man leta efter, lugn som en filbunke. 
Ridningen gick ganska bra den med. Vill inte ljuga och säga att jag var sådär super duper nöjd, men det är mitt fel, inte Fiffis. Jag kände mig lite ooncentrerad helt enkelt. Kanske för att det snurrar tusen tankar i huvudet på mig just nu..
aja, vi galopperade mycket så att Fiffi fick flåsa lite, och jag med för den delen :P Skönt att ta ut sig lite.
Tillbaka till stallet, sadla av och släppa ut. Inga konstigheter.

I huset väntade mamma med kaffe till mig, finns det något bättre än en varm kopp kaffe efter en kall ridtur? Nej, trodde inte det heller. Smakade lite på hennes hemmagjorda julgodis med. Gott!

Just nu, eller aaa inna jag satte mig här, sitter jag och skriver julkort. Har skrivit sex stycken, så nu är det 20 kvar. I mammas hög, sen ska jag ju skriva julkort från oss till mammas sambos bekanta med. Undrar hur många det är? Kommer få skrivkramp eller något.. :P
hehe

Julkorten väntar
har ni skrivit era än?


Min lunch
innan den var uppäten


Så här ser det ut när jag skriver julkort.
Julkort, penna och den obligatoriska kaffemuggen


Kraam!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: