ayudame

Some Bonds Are Stronger Than Blood

Islandshästar is the shit!

Kategori: Allmänt

haha.. vilken underbart lyckad rubrik det blev då.. NOT! men men.

mamma väcte mig halv åtta i morse.. men idag var det inte alls svårt att komma upp ur sängen.. Det var ju islandshästridning som stod på planeringen för dagen! :) Efter en snabb frukost packade vi (mamma, syster o jag) in oss i vår röda volvo och begav oss mot Båstads Islandshästridning. Mamma körde lite vilse, annars gick resan smärtfritt. Väl framme var det utdelning av hästar.. min hette Fluga! (ingen aning om det stavas så eller inte) Vad de andra hästarna hette har jag ingen aning om.. alla islandshästar har ju isländska namn.. stava och uittala dem om du har lust. (eller mycket fritid) Det är skitsvårt!
Vi red i ungefär två och en halv timme.. men jag hade kunnat hålla på mycket längre! Det som var extra bra med det här stället var att vi fick både tölta och galoppera mer än vad vi fått på andra ställen. Så det var riktigt positivt :)

När vi kom tillbaka fick vi fika i form av mackor vilket passade väldigt bra då man faktiskt var riktigt hungrig efter nån timme i sadeln.

Vi tre begav oss sedan tll Torekov och köpte glass, i regnet. Men glassen var skitgod och regnet varade inte så länge. jag körde hem och väl hemma däckade jag i min säng. tanken var att jag skulle sova cirkus fyrtio minuter. Icke.. två timmar senare vaknar jag och inser att klockan blivit halv sju och min dag var borta. men i ärlighetens namn gjorde det inte så mycket :P Den sömnen var välbehövd ska ni veta!

Hade ju gärna visat lite bilder från dagen, om någon av oss hade varit smarta nog att ta med kameran.. men var vi så smarta? Nix.

Hoppas er dag har vart lika lyckad som min!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: