ayudame

Some Bonds Are Stronger Than Blood

Fredag

Kategori: Allmänt

Jag vaknade av att tvättmaskinen stod och slog i väggen inatt.. superirriterande! Väggen den slår emot är väggen intill porslinet, så egentligen är det inte tvättmaskinen som låter, utan porslinet som skakar. (intressant va?) I vilket fall som helst är det irriterande. Kom iallafall ihåg att hänga upp tvätten imorse. Bra va!

Min bror var ledig från skolan idag. Kul för honom men tråkigt för mig eftersom jag inte kunde spela så hög musik som jag ville.

Stallet idag med! :) Knallade iväg vid elva tiden, mockade och fyllde höpåsar. Sopade stallgången och fyllde på mat. Vattenhinkarna är alltid jobbigast. Enbart för att jag är så svag! haha. Och sen är de så otympliga. Vattenhinkarna alltså. Fast jag har hört, eller, jag har läst det på massa ställen. Att det är bättre med vattenhinkar än en vattenkopp eftersom hästen har lättare för att dricka ur en hink. Sen kan vattenkopparna frysa på vinten, inte bra jue.
Jaja.. i vilket fall som helst. Hömtade Fiffi från en härligt lerig hage. Jag antar att hon hade rullat sig, hela hästen, förutom det som var täckt av täcket då, var insmort i lera. Man kanske skulle prova det? Lägga sig och rulla i leran. Gratis lerinpackning! ;) verkar lite kallt dock...

Idag var vi ute i ungefär en och en halv timme. Sktrittade genom skogen och travade mycket. Jag hade ganska ont över axlarna idag, så jag vågade inte galoppera för mycket. Det gick mycket bättre att trava. (fråga mig inte varför..) Så det blev en hel del trav idag. Självklart var jag tvungen att galoppera lite.. kan ju inte låta bli! Fiffi behöver springa lite med! Ska rida igen på söndag.. så kommer min nacke förhoppningsvis vara mycket bättre. Så då ska vi svettas!
Passade på att borsta länge idag, har ju inget annat inbokat denna fredag, så idag hade jag tid. Gött!

Ikväll ska Carola medverka i idol.. det ska bli intressant... Vem tror ni åker?
Jag tror, eller aa.. jag hoppas, att Johan åker. Sorry, men grabben har gjort sitt i Idol 2008. Men, jag röstar inte själv.. så jag ska inte säga för mycket.

Ikväll ska vi äta kyckling med ugnsstekt potatis.. yummy!

ha en bra kväll!
kramar

Kommentarer


Kommentera inlägget här: