ayudame

Some Bonds Are Stronger Than Blood

Tisdag

Kategori: Allmänt

Jag har ont i huvudet.
Egentligen är jag inte en person som brukar klaga över småsaker. Berättar för lite faktiskt.. Så därför börjar jag dagens inlägg med att klaga lite.

Nu var det klart.

var ute och gick en härlig promenad med Johanna innan.
Tack du!
Det behövdes. Alltid gött att röra på sig lite. Dessutom kanske det kompenserar lite för hallongrottorna som jag just bakade.. hehe
Dock blev de ganska misslyckade den här gången.. fast bara utseendemässigt. de smakar fortfarande sjukt gott ;)



Så här ska de se ut.. mina blev lite utsmetade då jordgubbssylten rann ut.

Här kommer receptet för er som vill baka!

200 g smör
4 1/2 dl vetemjöl
1 dl socker
1 tsk bakpulver
2 tsk vanillinsocker

Mixa samman alla ingredienser till en jämn deg
Låt stå kallt en lite stund (då blir degen lättare att arbeta)
Rulla degen till små bollar i önskad storlek, gör ett hål i varje "boll" och klicka i
jordgubbssylt eller hallonsylt.

Sätt in i ugnen 200 grader i ca 10 min.

MUMS!



Nu, jobbsökande i 7 minuter innan Top Model 8
=)

kramar

Kommentarer

  • Linda säger:

    Hur är dt för dej. Edward lr Jacob? ;) hahaa.

    aww vad snällt sagt, hahaha men tror inte jag o han passar så mkt ;)

    2009-06-10 | 21:53:24

Kommentera inlägget här: