ayudame

Some Bonds Are Stronger Than Blood

Tisdag

Kategori: Allmänt

Knäppt väder det är idag.. riktigt knäppt...
Märkte det när jag var ute med Vivi i morse. Hon var hur söt som helst och kom springandes när jag kom gående. Dessutom lyssnade hon bra på mina kommandon med. Gött =)

Lunchade med syster innan jag knallade bort till stallet. Mockade och allt sånt.. känns bäst att ha det gjort innan man rider. Så kan man fokusera på ridningen och inte att man har två omockade boxar som väntar på en när man kommer tillbaka.
Dock var jag tvungen att ta in Läckerol för att få tag på Fiffi. Stackars L, han måste funderat över varför jag tar in honom för att sedan släppa ut hinom två sekunder senare.. men, vad gör man?
Har ni tänkt på att det är lättare att få bort torkad lera än blöt lera?
iallafall...
Skrittade ut från gården nästan exakt 16.00. Väldigt intressanta stigläder på den där sadeln btw..
Mötte bara en bil, och den var snäll och stannade så att vi kunda ta oss förbi utan problem. Sånt uppskattas! =)
Skrittar genom skogen. Underbart väder. Fiffi ser  kanske en och annan mini-tiger men annars går det hur lungt som helst. Travar och galopperar lite. Funkar okej... Skrittar en stund när vi möter ett gäng killar, Fiffi verkar tro att vi ska hemåt, för sjutton vad pigg hon blev. Sen blev hon lite snopen när jag trycker fram henne i trav igen. Mamma ringer och säger att vi ska äta, snart. (När sjutton är snart?!) Men vi beger oss ändå tillbaka.
Borstar av hästen och stallgången innan jag knatar hemåt, vänder dock en gång för att jag gkömde tröjan- Det man inte har i huvudet får man ha i benen! Som min mormor skulle sagt =)

Käkade tacos till kvällsmat/middag. (kalla det vad du vill) Gott var det iaf!

Ha d !

Kommentarer


Kommentera inlägget här: