ayudame

Some Bonds Are Stronger Than Blood

Härlig ridtur

Kategori: Allmänt

Johanna ringde igår och frågade om jag ville rida. Klart jag ville! Hon var söt och fyllde höpåsarna dock, man bugar och tackar. Fick mamma och syster att följa mig till stallet. Tanken var att de skulle få in Fiffi åt mig. Jag kan nämligen inte ta in henne själv. Det räcker med att hon ser mig så börjar hon gå från grinden. Det är liksom ingen ide att försöka springa ikapp henne heller.. hehe. (och ja, jag har försökt, måste varit en rolig syn)
Som  tur var kom Karin ut och hjälpte mig. Vad skulle jag gjort utan henne?!

Själva ridningen gick bra. Vi skrittade genom byn och förbi vårt hus. Sedan hagebacken upp. Först tre gånger, sen skrittade och travade lite på grusstigen däruppe innan vi skrittade uppför Hagebacken igen. folk måste trott jag är lite konstig.. men det är sjukt go  träning!
Fiffi var superduktig och försökte inte trava en enda gång :)
Jag behövde inte ens ha jacka på mig. Det räckte med västen.. fasiken vad jag itne vill att det ska bli snö och kallt igen. V Å R, tack!

Nu ska jag laga mat med mamma!

/Katte

Kommentarer


Kommentera inlägget här: