ayudame

Some Bonds Are Stronger Than Blood

Tacksam

Kategori: Allmänt

tacksam
Tacksamhet.
Att vara tacksam.
Jag funderar mycket på det där med att vara tacksam. Som adopterad har jag ofta fått höra att jag ska vara tacksam för en massa saker som jag egentligen inte alls anser att jag ska vara tacksam för. Jag har fått hör att jag ska vara tacksam för att jag blev adopterad, eftersom jag har fått det så mycket bättre nu än vad jag skulle haft det om jag inte blev adopterad. Jag ska vara tacksam för att jag kom till ett så fint och bra land som Sverige, eftersom Sverige är så mycket bättre än Colombia. Jag ska vara  tacksam för att jag blev adopterad av så bra föräldrar.
Missförstå mig inte nu.
Jag älskar Sverige, det är ett jättefint och bra land att växa upp i.
Jag älskar min mamma över allt annat.
Men jag är inte tacksam för att jag blev adopterad. Jag är inte tacksam för att jag kom till Sverige. Jag är inte tacksam för att jag blev adopterad av just min mamma.
Jag är övertygad om att om jag blivit adopterad till ett annat land, av en annan familj, eller inte blivit adopterad alls, skulle jag ha fått en massa andra saker som jag inte fått nu, idag.
Förstår ni vad jag menar?
Min adoption ska inte vara grunden till att jag ska vara tacksam. Jag är tacksam för att jag har en familj som älskar mig och som jag kan ösa kärlek över tillbaka, för att jag har mat på bordet och tak över huvudet. Jag är tacksam över att jag känner trygghet i mig själv och för att jag har människor omkring mig som tror på mig. Men jag anser inte att det har något med min adoption att göra. För vem vet att jag inte hade haft det eller känt samma sak om jag inte varit adopterad?!
.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: