ayudame

Some Bonds Are Stronger Than Blood

Step Up 4

Kategori: Film

 
Step Up 4 Revolution
 
regissör:
Scott Speer
 
Skådesspelare
Kathryn McCormick
Ryan Guzman
m.f
 
Dansfilm. 
Tyvärr måste jag säga att sedan den första Step Up kom ut, vilket var 2006, om jag inte minns helt fel, har storyn i filmerna varit mer eller mindre värdelösa. Ensam kille / tjej, använder dansen för att uttrycka sig, komma med i gemenskapen och hitta kärleken. Att det kanske är så i verkligheten kan jag köpa. Men när man i fjärde filmen använder lite samma koncept, då kan jag tycka att man borde kommit på något annat. Visserligen ska jag erkänna att själva konflikterna i filmerna varierar, men storyn hamnar så pass mycket i bakgrunden att man egentligen inte ens tänker på att den finns där. 
Att sedan dansen, koreografierna, miljöerna och dansarna är sinnessjukt bra, på att dansa, hjällper inte riktigt, då de är urusla skådesspelare. 
Jag som dansfantast ser gärna filmerna, just för dansens skull. Som sagt, sinnessjuka koreografier som ger fantastisk inspiration och lämnar en mållös, men mer än så ger det mig inte. Känslan som jag har med mig efter att ha sett klart filmen är inte djupare än att jag vill sätta på musik och dansa loss. 
Storyn kommer jag knappt ihåg..
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: