ayudame

Some Bonds Are Stronger Than Blood

warm bodies

Kategori: Film

 
syster och jag såg den här filmen idag. 
jag var riktigt pepp på att se den! jag vet att filmmixern (podcasten) som jag lyssnar på snackade om den i en episod. Trailerna var kanske inte jätteinspierande... Men jag var ändå nyfiken på hur filmskaparna hade valt att vinkla den, eftersom jag inte tyckte att trailerna visade speciellt mycket av hur handlingen kunde vara.. 
 
R, (Nicholaus Hoult) en död kille som inte gör speciellt mycket under dagarna mer än att strosa runt och göra just ingenting, kidnappar (eller räddar, beror lite på hur man ser på det) Julie (Teresa Palmer). En oväntad vänskap (!) uppstår och .. ja jag ska inte spoila något om ni vill se filmen. 
 
Hur som helst. En söt film som jag inte behöver se igen för att fördjupa mig i. Om ni är med på vad jag menar.. Skådesspelarna är bra. Speciellt tycker jag att Hoult får ut mycket av sin karaktär med minspel och kroppsspråk, det eftersom R inte är direkt den pratsamma typen. Är man död är det nämligen lite svårt att snacka.. Jag gillar hur miljöerna är uppbygda, hur man inte går på djupet med varke karaktär. Några bara är vad de är, ingen bakgrundshistoria som måste avhandlas för att man ska förstå karaktärerns agerande. Vilket jag personligen tycker är bra, en överanalys av alla i en film blir att man lätt känner sig lite idiotförklarad. 
Nej, en enkel, söt film. Perfekt som avkoppling en fredagskväll. 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: