ayudame

Some Bonds Are Stronger Than Blood

tjugotre år

Kategori: Allmänt

 
För tjugotre år sedan träffade jag den viktigaste personen i mitt liv. 
Jag vet inte hur många gånger jag har skrivit det i den här bloggen. Men det är ju så! 
 
Tack mamma för att du alltid har svarat när jag frågat "Mamma, älskar du mig? Fast jag inte din biologiskt?". Du måste ha hört den frågan till leda. Men ändå svarade du lika tålmodigt med lika stor självklara övertyelse. "ja, det är klart jag gör" Nästan som att det var den konstigaste frågan i världen att ställa. Tack för att jag fick tjata. Jag behövde verkligen få höra det. Det gav mig en fantastisk grund att bygga på-. En kärleksfull grund. Det gav mig en ryggrad att räta på alla de gånger människor försökte förklara för mig att man inte kan älska ett adopeterat barn lika mycket som ett biologiskt. Jag sa aldrig att de hade fel. Jag tänkte bara att de inte förstår det vi har. 
Vi har band starkare än blod. 
 
jag älskar dig mamma
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: