ayudame

Some Bonds Are Stronger Than Blood

Ångest

Kategori: Allmänt

 


Jag vet att jag har massor med fel och brister. Jag vet att jag säger konstiga saker. Agerar konstigt, eller vad som anses vara utanför normen och därmed inte helt accepterat. Jag är medveten om att jag kan uppfattas som egocentrisk, självupptagen.
Jag ber om ursäkt för det. På riktigt. Det är inte min mening att göra dig upprörd. Eller tvinga dig att vänta om bi bestämt träff. Men jag vill att du ska veta att jag försöker. Kämpar. Argumenterar emot och för mig själv. Mig själv och min ångest. Min ångest som är som den där lilla rösten i huvudet. Klumpen i magen. Som säger nej när jag egentligen vill säga ja. Som strävar bakåt när jag bara vill ta språng framåt.
Så när du fått vänta de där fem minuterna på mig när vi bestämt träff en specifik tidpunkt. Det är då det har tagit mig trettio minuter att ta mig ut genom dörren.. När jag växlat från att kallsvettas, skakat, mått illa och det känts som att man blivit, i brist på bättre jämförelse, drogad för att kroppen blivit så seg. När jag stått med handen på dörrhandtaget i tio minuter och tvingat mig själva att andas. De stunder då jag spenderat enormt mycket energi på att tala mig själv lugn. Talat mig till rätta. Nä du, med all rätt, undrat varför jag är sen, och jag skämts för mycket för att säga sanningen, så jag svarar undvikande, eller inte svarar alls. Jag förstår att jag framstår som nonchalant. Som att jag inte bryr mig. Men tro mig. Det finns inget som gör så ont. Som att någon annan tror att jag inte bryr mig. När det är faktiskt är så att det är på grund av att jag bryr mig, som gör att jag faktiskt tar mig ut. Lägger den där extra energin på att inte lyssna på ångesten.
Det är också därför det gör så ont när folk hävdar att jag inte anstränger mig. Tro mig. Bara för att  det inte syns. Bara för att jag inte berättar det för dig. Så betyder inte det att jag inte för en ständig kamp. Jag kanske inte alltid lyckas. Nej. Jag misslyckas så ofta. Men, snälla, säg inte att jag inte försöker. För jag försöker.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: