ayudame

Some Bonds Are Stronger Than Blood

Hundra procent av båda

Kategori: Allmänt

 

Människor som inte förstår att mammor kommer i alla olika former.
En del har ingen mamma. En del har fler.
 
Jag är lyckligt lottad. För jag har två mammor. Den ena fick jag bara ha ett ögonblick. Den andra så mycket längre. Men de kommer båda finnas med mig. Ett helt liv.
Ingen får tala illa om mina mammor. Ingen. Det är aldrig okej att jämföra dem med varandra. Deras roll i mitt liv. Den enda är där fysisk. Hon som står där bredvid mig,m bokstavligt talat, i vått och torrt. Hon som ger mig så mycket av sig själv, att jag iblant inte kan skilja våra tankar åt. Mina finaste minnen har jag med henne.
 
Sedan har vi min andra mamma. Hon, vars kropp livnärde mig i nio månader. Mamma som jag aldrig fick lära känna, men som finns med mig i allt jag gör. För att jag är henne. Hennes kött och blod. Jag är en del av henne, liksom hon är en del av mig. Hon som gav mig så mycket, på bekostnad av att vara en fysiskt närvarande del av mitt liv. Men hon är här, psykiskt. Har alltid varit. Kommer alltid att vara.
 
Jag bär med mig båda deras kärlek. Lika tacksam för båda.
För jag är bådas. Båda är mina. Inte lite av varje, 100% av dem båda.
 
Mamma. Tack för allt. För att jag finns. För att jag lever.
Jag älskar Dig.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: