ayudame

Some Bonds Are Stronger Than Blood

känslor har ingen datumstämpel

Kategori: Allmänt

 
 
När någon väljer att inte välja Dig
Jag tror att oavsett, så gör det ont. Att inte bli vald på gymnastiken i skolan. Att inte bli vald till Lucia (om det är det du vill). Att inte bli vald att vara delaktig i ett sammanhang. Oavsett när, oavsett ålder. Det gör ont.
Jag tror inte folk riktigt förstår innebörden av att vara adopterad. För hur skulle de det? Är man inte adopterad så kan man inte förstå, för man har aldrig befunnit sig i en sådan situation.
Men innebörden av att vara adopterad. Att på något sätt bli bortvald.
Det spelar ingen roll att min biologiska mamma adopterade bort mig för min skull. Fortfarande bortvald.
Min biologiska pappa, han valde bort mig. Redan innan jag föddes (?). Många tror att det inte berört mig. Jag var ju så liten. Jag förstod ju inte. Men vetskapen om att bli bortvald av den personen som borde vilja göra allt för Dig. Som du är en del av. Han, vars val i livet, är en anledning till att du existerar. När den personen väljer att inte inkludera dig i sitt liv. Av en andledning du troligtvis aldrig kommer få veta sanningen i. Det gör ont. Det gör att du kommer att ifrågasätta dig själv. Din egen betydelse. Din förmåga att älskas. Att älska. Stunder när du stirrar på din egen spegelbild för att hitta felet. Anledningen till varför du inte blev vald.
När någon påstår att du var för liten då, för att inte kunna känna något nu.
Så. Inte. Sant.
 
Man är aldrig för ung eller för gammal för att känna.
Känslor har ingen datumstämpel.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: