ayudame

Some Bonds Are Stronger Than Blood

Eurovision Song Contest

Kategori: Allmänt

Detta spektakel måste ju ses. Spelar ingen roll hur trist det är. Traditioner är till för att hållas. Men det måste sägas att det faktiskt är ganska tråkigt. Okej, en del låtar är helt okej, men helt seriöst. Hur tänker vissa länder när de skickar ut sina bidrag? typ "hey, vi skickar det sämsta vi har så kanske folk röstar av medlidande" eller något i den stilen.
Borde ju egentligen sitta och kolla nu, men TV:n står på och jag ser lite från den här vinkeln. Kollar om det verkar vara någon bra låt. Inte för att det är så ofta :P

dansen idag ju :) dagen började halv nio när väckarklockan ringde. hade redan packat allt igår, så det var bara att klä på sig och slänga i sig lite frukost innan man drog iväg till folkparken. Mitt genrep började klockan tio, gick helt okej. Lite lite energi kanske.. men det är svårt när det inte finns en riktig publik som man måste imponera på.  Sedan kollade syster och jag på de andra grupperna innan det var applådtackfinal- övning. Sedan följde närmare två timmars paus. Syster och jag promenerade bort och köpte lite godis innan vi satte oss i gräset och käkade medhavd matsäck. Gött :) Kändes lite halvtrist att tvingas gå in igen när det var så fint väder ute. Sminkade mig lite kvickt innan föreställningen- Min grupp dansade först, sedan var det nästan en timmes väntan innan det var tack-finalen.
Föreställning två gick bättre än den första. kanske för att vi struntade i huvtröjorna som vi hade på första och enbart hade linnen. Att dansa i huvtröjor är svårt.. iallafall den dansen vi hade. Nu tittade och mamma o mormor på, så det gällde att bita ihop och inte göra några misstag. Men det gick bra :)

Väl hemma däckade jag i min säng i närmare en timme, fasen vilken go huvudvärk jag fick.. För lite kaffe eller ngt :P
Två föreställningar imorgon med.. ska bli så kul! Om inte min förkylning bryter ut.. känner att den är påväg.. :(

hur har er dag varit?

/Katte

korta inlägg var det ja...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: