ayudame

Some Bonds Are Stronger Than Blood

en dikt jag skrev för ett tag sedan..

Kategori: Allmänt

Jag kan sluta om jag vill

 

Jag kan sluta om jag vill.

Inga problem!

Men varför måste jag fundera på det nu?

Jag har ju kontroll.

Jag kan sluta om jag vill.

 

Går in på toaletten, lyfter på toalettsitsen.

Tar tandbortsten och lutar mig över sitsen.

Inga problem alls det här!

Kontroll. Det är vad det handlar om.

Jag vet exakt vad jag gör.

Jag kan sluta om jag vill.

 

Spolar. Tvättar händerna. Undviker mammas blick.

Le, prata. Agera som vanligt .

Ha kontroll över situatione.

Var glad. Var snäll. Var duktig.

Då misstänker ingen dig.

Jag kan ju sluta om jag vill.

 

Promenerar frenetiskt.

Inga problem!

Jag har kontroll.

Äta.

In på toaletten.

Äta

In på toaletten.

Inte en gång till nu.

Äta

In på toaletten.

Jag kan nog sluta om jag vill...

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: