ayudame

Some Bonds Are Stronger Than Blood

Onsdag 28 november 2012

Kategori: Allmänt

 
Usch.
Jag ber tusen gången om ursäkt för värdelöst bloggande. 
Ska ursäkta mig med att jag har haft fullt upp. 
Var ju, som jag nämnt, hundvakt i helgen, och av någon konstig anledning så fungerade inte internet. Mycket märkligt då det aldrig har varit några problem tidigare. Spenderade dock mer eller mindre både lördag och söndag förmiddag hos mamma, så kunde låna deras iPad en stund. Låter hemskt att säga, men man är ju faktiskt lite beroende av internet nuförtiden. 
 
Hade Vivi tom måndag fm, så det blev en tidig morgonpromenad i VB på måndagsmorgonen. Mamma hade en ledig dag, så jag lämnade av Besos hos henne innan jag begav mig till skolan. (förlåt, Universitet) och hade tre timmar bild. Som vanligt var det mycket snack och kanske lite mindre verkstad, men en del intressanta ämnen som gav djupare tankar. 
Ska vara ärlig och erkänna att jag inte fixade att gå på Kropp-och.Röst som vi hade efter lunch. Åkte hem och åt min medhavda lunchlåda hos mamma istället. Gick en runda med Besos innan jag hällde i mig en kopp kaffe och skjutsade in mamma och hund till stan. Slängde in lite grejer i lägenheten innan jag o Alex packade in oss i bilen och åkte in till Allebike. Genrep inför torsdagens dansshow stod på schemat. Mina elever fick börja! Shit vad duktiga mina 5-6 åringar var! Man kunde se hur mycket de njöt av att få stå på scen med lite ljus. Dansar de likadant på torsdag (imorgon!) så kommer jag vara mer än sjukt nöjd. Även 7-9 åringarna levererade. :)
 
Åkte hem, åt lite mat, var ute med Besos en liten runda innan jag åkte tillbaka och dansade två gånger på scen. Sen fick jag åka hem igen...
 
Igår var det upp till skolan (förlåt, Universitet) igen. Lämnade Besos hos Sara vid 08.00 innan jag tog tåget in till gitarrlektionen. Det är svårt att spela gitarr... 
Håltimme på över två timmar innan litteratur  - seminarium. Fokus på boken "Lekens Möjligheter" av Gunilla Lundqvist. Fruktansvärt bra bok! För en gångs skull, hehe. Slutade så jag hann med direkttåget hem 15.02. Åkte direkt och hämtade Besos för att sedan kila hem och röja lite i lägenheten. Gick en kort runda med Besos. Sen åt jag köttbullar på riskaka. Såviidrigtgott! Vid halv sju mötte jag upp fina Linda för en promenad. Kallt, kallt o kallt! Vi värmde oss med en kopp kaffe efter promenaden. Mamma och sedan syster kom upp oc förgyllde med sin närvaro. Trevlig kväll! :)
 
Idag har vi haft drama. Tre av oss fick hålla i dagens lektion. Jag valde att göra lite olika berätta - respons övningar. Verkade som att det gick bra.. :)
Sedan planerade vi i helgrupp inför berättelsevandringen som kommer äga rum i januari.. Massa energi och bra ideer som brainstormades fram. Kul med en härlig grupp!
Åkte hem och var hemma strax innan ett. Har dock haft riktigt ont i mitt knä hela dagen, så har inte vågat gå något. Kissade Besos och mailade två uppgifter, sedan tog jag en och en halv timmes power nap.. ;)
 
Eftermiddagen har spenderats med att plocka liite i lägenheten, betala hyra, spendera värdefull tid framför olika internetsidor, typ tradera och hm. Just nu, medan jag skriver det här, har jag på "Historieätarna" i bakgrunden. Intressant programm.. tror inte jag skulle fixa att vara med själv! 
 
Nu ska jag kolla klart på Savages! 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: