ayudame

Some Bonds Are Stronger Than Blood

Back from London

Kategori: Allmänt

Hej hopp, jag är hemma!

Eller, aaa jag kom hem i tisdags kväll. Men hann ju gratta min syster som fyllde år! Min lillasyster är inte så lite längre.. Fast, hur stor är man när man är 12 år?

Men jag kommer bort från ämnet, London var det ju vi skulle snacka om. Hela klassen, Skönheten- jepp, det är vi det- packade oss in tillsammans med massa andra i ett plan till London i lördags. Landade med lock för båda öronen och extremt törstig var jag med. Ställer oss i kö till säkerhetskontrollerna, väldigt lång och dammig kö. Hämtar våra väskor och beger oss till närmaste tunnelbana. Massa med folk i tunnelbanan så någon sittplats fick man ju inte. Nepp,, stå upp fick man göra, kul. hoppar av vid Kings Cross och börjar irra iväg till vårt hotell.

Hotellet ja, eller ett hostel, kanske man säger, det var ett intressant ställe det. Till exempel så var det ena rummet vi skulle få inte utcheckat. Där var det någon tjej som bodde, tydligen, och mitt i natten kom det in några killar till mina klasskompisar och frågade om de ville köpa knark. Skumma typer. personalen var lite halvvirrig den med, jag är glad att inget blev stulet på rummet.

Första kvällen ägnades åt att käka, vi åt på npgot litet Thai mat ställe. jag kökade nudlar med kyckling, smaklöst som tusan, tömde halva saltkaret i maten. Sov ganska bra, trots att gatlampan sken in genom det otäckta fönstret och bilarna tutade som galningar.

Första dagen besökte vi frisörmässan, väldigt kul! Dock lite för mycket folk, att behöva anbvända armbågarna så fort du ska ta dig tre steg framåt är inte min grejj altså. För lite gratisprover med. gratis är bra! lämnade mässan vid fyra tiden och Emmy, Sess o jag begav oss in till Picadilly för att se om det fanns några teaterbiljetter. det fanns det inte, så vi vandrade runt lite och bestämde oss för att ta en bit mat. Lättare sagt ön gjort då Emmy är gluten, till slut bestämmer vi oss dock för ett ställe. Äter pommes med kyckling och 20 pund fattigare men extremt mätt beger vi oss mot tunnelbanan igen. Sover sämre den natten, kanske för att jag inte är lika trött idag.

Måndagen inleds med några timmars shopping på frisörmässan. jag inhandlar lite smink. Jag vet, kände mig lite dum när jag vandrade ut utan att ha köpt en enda hårvårdsgrejj. Men men,. Emmy, sess o jag beger oss in till Picadilly igen och får tag på biljetter till musikalen Grease för 35 pund. (vanligtvis kostade de 69 enligt snubben i kassan)
Som de turister vi åker vi emd de sk. turistbussarna. ni vet, dem med öppet tak. Fotar som galningar allt vi åker förbi, bla Lonodn eye och Big Ben. trevligt värre! Ända tills vi inser hur mycket vi fryser och bestämmre oss för att värma oss med en bit mat. Äter gott, igen och letar sedan upp musikalen. 
Den var skitbra! Musikalen asså, tror jag satt med världens största leende hela tiden. Grease is the word!

Tisdagen spenderades med att försöka shoppa upp alla mynt, jag köpte lite godis, en kortlek och två vykort. Käkade på samma Thai ställe igen och skrattade gott åt Frida när hon skulle försöka käka med pinnar. Haha.. aa det var en syn et :P jag tror alla gick på överskötts energi på planet hem, iallafall gjorde jag det. Somnade nästan i bilen på vägen hem. Kan ju dock inte sova i andras bilar.

Det bästa med resan? - Att ha fått vara i Lonodn
Det sämsta? att allt e så dyrt och den tråkiga hotellfrukosten (vitt bröd med marmelad)

Min london resa det.. vart ska man åka nästa gång?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: