ayudame

Some Bonds Are Stronger Than Blood

16 år i Sverige

Kategori: Allmänt

ja.. som ovanstående rubrik berättar så var det 16 år sedan jag blev adopterad! egentligen var det igår för 16 år sedan en rädd liten skitunge (jag) träffade mina blekfisar till blivande föräldrar för första gången.
Till Sverige kom jag inte förren ca 6 veckor senare. Fatta vilken chock det måsta ha varit, att komma från varma Colombia till svinkalla Sverige mitt i kalla mars. Mor min har berättat att de bultade på mig thermokläder, mössa och vantar. Stackars mej :P 

Funderingarna över vad som hade hänt om jag fortfarande hade bott kvar i Sverige snurrar i huvudet ibland.
Men egentligen är det jättesvårt att tänka sig vad som hade hänt om jag inte hade blivit adopterad. Det är lika svårt att  tänka sig vad som hade hänt om jag inte hade blivit adopterad, eller om jag hade haft blå ögon istället för bruna. Eller om jag inte hade fötts med läpp-käk- och gomspalt. Det är en sådan naturlig del av mitt liv att det är svårt att tänka sig mitt liv utan det. Att tänka bort en bit av sig själv.


 
Om man står med båda fötterna på jorden kommer man ingenstans!



 




 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: