ayudame

Some Bonds Are Stronger Than Blood

Torsdag

Kategori: Allmänt

Idag har jag varit i stallet igen! Har hästarna tre dagar den här veckan, onsdag, torsdag och fredag, Ska alltså till stallet imorgon med. :) Trevligt!

Idag hände följande:
Mockar och fyller höpåsar som vanligt. Inget konstigt. Sen skulle jag hämta in Fiffi. Men kommer hästen? Nepp! Har aldrig hänt förut men idag skulle hon absolut inte in tydligen. Hoppade och skuttade omkring som en annan vildhäst. Blev lite halvsur eftersom jag just idag hade lite tidspress. Plockade in ponnyn som går i samma hage, tänkte det skulle vara lättare att plocka in Fiffi då. Men icke. Hämtade en hink med lite foder i. Icke. Efter ett tag, vilket kändes som tre timmar men som i verkligheten bara var ca 35 min gick det plötsligt hur bra som helst att hämta henne. Det var bara att gå fram och knipsa fast grimskaftet i grimman. Hon tittade på mig som om jag vore dum i huvudet, typ: "Vaddå? Jag står ju bara här. Det var väl inte så svårt?"
Men ridningen gick bra iallafall. Även om Fiffi var lite stirrigare än vanligt. Hoppade till  för nån sak mer än vanligt. Det var helt underbart väder att rida i dock. Solsken och klart. Tack vare min stora härliga jacka var det bara tårna jag frös om, Inte konstigt eftersom jag traskat omkring i en blöt och lerig hage en bra stund!

Sedan var det tillbaka till huset och vända efter en snabb lunch med mamma, syster och bror. Skulle nämligen iväg och färga håret på Inger. Mammas sambos mamma! haha. det blev bra och hon blev nöjd. Trevligt med nöjda kunder :)

Kom tillbaka till huset vid sju. Då tog syster och jag och traskade iväg på en kvällspromenad. Kom precis på att jag tycker om att gå när det är lite kallare. På sommaren blir man ju genomsvettig på ingenting. Men att andas kall luft och bli sådär varm om kinderna.. det tycker jag om :) Är jag konstig då kanske??

Ställde mig och gjorde jordnötskakor när vi kom tillbaka sen. Skitlätt och supergott :) Sen böjade med jag med det tråkigatste jag vet, efter att damsuga då, para ihop strumpor. Se bilden nedan så fattar ni vad jag menar. 
Mission impossible eller vad?

Det gick tillslut dock, efter en och annan svordom, hehe.

Ska upp tidigt imrgon, så nu ska jag sova!!
Kramar 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: