ayudame

Some Bonds Are Stronger Than Blood

Torsdag

Kategori: Allmänt

Dagens rapport lyder:

vaknade tidigt.. alarmet tjöt klockan 07:00. Runt 07:15 satte jag ner fötterna på golvet. Kallt! Är man bortskämd med golv-värme så är man. Dessutom tycker jag inte att det är speciellt snyggt med alla element överallt. Kunde man inte måla dem eller något?
I vilket fall som helst.. käkade frukost och klädde på mig stallkläder, ungefär samtidigt. Lyssnade på RixMorronzoo. Haha! De är väl för roliga! Knatade iväg till stallet vid 08:20. Tråkigt väder var det idag :( lite regn i luften och grått och lite småblåsigt. Tråkigt. Mockade och fixade med maten. Sopade stallgången. (Hur kommer det sig att man kan sopa stallgången hur många gånger som helst.. riktigt rent blir det aldrig ändå.) jaja, plockade in Fiffi från en lerig hage. Fastnade nästan med foten i leran.. :P
Vi skrittade ut från gården nästan precis 10.07. Första biten går alltid lite halvsegt.. Gött var att vi inte mötte en enda bil påväg till skogen. Dock var det en massa dagisbarn eller förstakladdare i skogen, så jag red på vägen bort mot grusvägen. Travade en hel del innan vi började galoppera. Stackars Fiffi hade nog lite träningsvärk sen gårdagen. Kändes lite stelt och motvilligt i början..  Men hon var jätteduktig ändå! :) Travade och galopperade och bröt av precis när jag ville. Duktigt! Vi skrittade genom skogen tillbaka till stallet. Vågar inte gissa hur många gånger vi snubblade till.. Men hem kom vi! Jag kommer ihåg att klockan var 11.30 någonting..
Idag blev inte Fiffi rädd för en enda sak! :))

Tillbaka till huset hade min snälla lilla mamma satt på kaffe till oss. Lunchade mackor med makrill. Gott!
Sedan var det bara att snöra på sig promenadskorna och hämta ut Vivvi på en runda. Gick igenom skogen igen. Vivvi hittade massor med roliga pinnar att leka med. Svängde förbi huset eftersom jag hade glömt min mobil. På hemvägen jagade Vivvi upp en katt i ett träd. (Hoppas den hittar ner) Det var tydligen jättekul, för hon såg väldigt nöjd ut efteråt. Jag fick utskällning av en sur gubbe med käpp eftersom Vivvi inte var kopplad "man ska ha hunden i band" som han uttryckte det. Jaha, förlåt då! Sen att jag kopplade Vivvi så fort jag såg honom och att hunden totalignorerade honom var tydligen inte lika viktigt. Surgubbe!
Idag var vi ute i ca 75 minuter. Gött!

Nepp.. nu ska jag ställa mig och baka en chokladsockerkaka som jag precis letat upp reseptet på. Den är hur god som helst! Dock tänkte jag baka den idag och äta den imorgon, den är faktiskt godare då.

Ha en fortsatt trevlig torsdag!

Kramar

Kommentarer


Kommentera inlägget här: