ayudame

Some Bonds Are Stronger Than Blood

Fredag

Kategori: Allmänt

usch.. kände inte alls för att gå upp i morse. Och nu sitter jag framför TV:n och har inte lust att göra någonting alls.
Idag är en såndär dag när man helst av allt bara vill ligga kvar i sängen. Dra upp täcket över huvudet och bara vara. Inte gå upp förrens man måste på toa. Sen kan man gå och lägga sig igen.
Nä fy och tvi! Har lust att sova bort resten av dagen.
Men det går ju inte för sig. Har plockat ur diskmaskinen och vikt tvätt.. så nu tänkte jag ställa mig och stryka. Är inte det duktigt av lilla mig?
så in i helvetes jävla trist.. men det måste ju göras.

Ska iväg till stallet om en stund med. Eller, hu länge är en stund? hmm.. igår var jag borta i ca tre timmar. Så det blir väl det idag med. Jag har faktiskt lite träningsvärk i benen idag med. Gött! :)

Sitter och kollar på "Blood Diamond" Usch vad obehagligt det är när de tvingar pojkarna att bli soldater. De har ju inget val... att döda eller bli dödad. Vad hade du valt?
Kommer att tänka på filmen "Shooting Dogs". Ni vet, filmen som handlar om folkmordet i Rwanda. När den ena av männen ber soldaterna att döda dem. Det var det värsta i hela filmen. Tänk att få be om att dö. Sen, när soldaterna vägrar, ber de om att de åtminstone ska döda barnen. kan du förstå styrkan att uttala en önskan om att få sitt barn dödat?
Har ni inte sett den filmen så gör det! Den är helt klart sevärd. Måste lägga till att jag tyckte den filmen var bättre än "Hotel Rwanda" Den sistnämda är visserligen mer känd, men det gör den ju inte bättre, eller hur!!

Nej, stryka var det ja..
Hej svejs

Kommentarer


Kommentera inlägget här: