ayudame

Some Bonds Are Stronger Than Blood

Tillsammans För Världens Barn - Onsdag

Kategori: Allmänt

Jag vet jag vet. Det är kanske lite töntvarning att sitta och kolla på Tillsammans för världens barn repris på internet. Men egentligen! Det är det inte alls! Det är en bra gala som faktiskt syftar på något viktigt.  Inte så att jag har något emot Elle-galan eller alla andra galor som poängterar på hur männsikor är klädda osv. Det är kul underhållning och visst, som stylist eller liknande är det ju ens inkomst som påverkas.. osv osv. Men Världens Barn är ju någonting som tar upp ett ämne som verkigen är smärtframkallande. Det är hemskt hur en del barn tvingas växa upp.
Jag skrev till vårt fadderbarn igår. Det var svårt att veta vad man skulle skriva... så det slutade med att jag bara berätade lite om hur vi hade det och frågade hur hon mådde. Vårt fadderbarn kommer från Colombia såklart! Vad annars? jag tänker ofta på henne, specielt när man ser olika klipp som berättar hur svårt en del kan ha under sin uppväxt. Men att ta steget att skriva är långt. Som tur är kom jag på att man nu kan skriva via internet. Då behöver man inte översätta brevet själv. Min spanska är inte så där jättebra.. hehe. Så då är det super att man kan låta någon annan göra det jobbet!

Det viktigaste man kan ge ett barn i mitt tycker är inte ett smärtfritt liv. Utan chansen att få vara barn och inte att som liten behöva ta en vuxens ansvar.
Barn ska få vara barn helt enkelt. Svårare än så behöver det inte vara.


Idag har det regnat igen.. helt okej sålänge man kan vara inomhus. Men jag var tvungen att kila in till stan och lämna lite CV samt att köpa en födelsedagspresent till syrran. Visade sig dock att presenten var billigare på ett annat ställe.. vilket jag kom på när jag hade köpt den. Så nu har jag två ex liggandes här. Men det är ok, ska lämna tillbaka den andra på måndag.  Köpte en sak till som jag hoppas kan ge lite nöje till mig med!! haha..

Jag har blivit helt beroende av någon form av mini mix-salta kex. Fanns att köpa på Ö&B för ynka tio spänn. Observera att jag sa "fanns" För när jag skulle köpa fler idag så fanns de inte! Trodde jag skulle svimma på fläcken. Vad ska jag göra utan mina salta kex?! Fanns en annan variant, men den såg inte alls lika god ut. Ska tillbaka på mpndag och se om de fått in nya.. annars vet jag inte vad!

Nej, nog tjötat från min del idag!
Imorgon är det stallet som gäller, sedan blir det förhoppningsvis god mat och firandet av trettonåringen :)

Ha d fint!



Kommentarer


Kommentera inlägget här: