ayudame

Some Bonds Are Stronger Than Blood

Fy för att brodda =(

Kategori: Allmänt

Jag vet inte vad ni anser, men fy vad jag inte tycker om att brodda! Det är obekvämt, pilligt, tråkigt och dessutom måste jag göra det varje gång  man ska ut! Ja ja, man kan låta hästen gå med broddar på, men eftersom Fiffi går med Läcker´ol, som dessutom är oskodd, är det kanske inte bra ide. Eller vad säger ni?!
Hur som haver, tog en jädrans tid att få i alla åtta broddar igår. Stackars Alva som var klar låååångt innan mig!
Sadlade och tränsade på rekordtid ;) Vi skrittade en runda genom skogen, ngt jag inte gjort på ett tag. Johanna har ju fått en ridbana nu! Dock kan man ju inte rida på den nu när det är så fruset. tyvärr har de hugt ner skogen på ett ställe, trist men det behövdes tydligen.

När vi kom tillbaka till stallet var mina tår så stelfrusna att det seriöst gjorde sjukt ont att hoppa av. Ni vet, det ögonblicket när tårna når marken. AJ!

Pussade lite på läckerol i hagen innan jag knallade hem. Kan säga att det var riktigt gött att sticka ner fötterna under täcket då!

Förresten! Imoron är det Julafton! Börjar det pirra lite i magen än?!




"Det finns inget värre än aktiv dumhet"
-Johann Wolfgang von Goethe

Kommentarer


Kommentera inlägget här: