ayudame

Some Bonds Are Stronger Than Blood

Måndag

Kategori: Allmänt

vi låtsas att det fortfarande är måndag, okej?
bra!
:P

Var ute med Vivi en riktigt skön runda idag. Började med att gå uppför backen, alltid bäst att ta den först, när man har energi kvar i benen :P Knallade igenom skogen, tror jag var nära att trilla minst sju gånger. men hey, man lever bara en gång, eller hur! Jag tror vi var ute i ungefär 75 minuter. Sen tar det mig ungefär sju minuter att gå dit och tio tillbaka till huset. (anledningen till att det tar längre tid på tillbakavägen är för att det är uppförsbacke!)

Hemma i huset satte jag mig framför TV:n, dock visade de inget roligt, om man inte anser Oprah som superbra. Visserligen tog de upp ett alvarligt ämne, närmare bestämt bröstcancer. Men hallå, inte alltför kul. Tur för mig sms:ade Johanna och frågade om jag hade lust att rida Fiffi. Klar jag hade! Blev ju inte sämre av att det redan var mockat och klart. Helt underbart! Vilken lyx! :)
klämde i mig lite pytt i panna innan jag klädde på mig tre par strumpor, underställ och ridkläder. Svettades som en gris innan jag kommit utanför dörren.
Ridningen gick bra :) Fiffi blev dock rädd för en röd barnvagn, men alla vet ju att röda barnvagnar är jättefarliga! ;)
I stallet fixade jag lite med hästarnas mat och sopade stallgången. Jag är nog den enda jag känner som faktiskt tycker det är kul att sopa. Med lite musik är det ganska avkopplande. Man behöver ju inte tänka så mycket, om man säger så! Likadant med att mocka eller fylla höpåsar. Det går på ren rutin och vana. Hur gött som helst :)

Nepp, nu ska jag hoppa i bingen!

kram

Kommentarer


Kommentera inlägget här: