ayudame

Some Bonds Are Stronger Than Blood

Söndag - avsittning!

Kategori: Allmänt

Idag har jag varit i stallet :) Kallt men inte sådär jobbigt jättekallt som det kan vara, ni vet.
Iallafall. Johanna var hemma från jobbet idag, så söta hon kom ut till stallet så fixade vi mockning, mat o vatten ihop. (okej, jag mockade och Johanna gjorde resten)
Sedan hämtade jag in Fiffi. På väg till "skogen" kändes hon lite halvstressad, men inte för stressad, om ni hänger med på vad jag menar. Tyckte kanske att skridsko åkarna på sjön var lite läskiga. Men hon skrittade snällt, om än lite snabbt, förbi. Så länge gick det ju fin fint!
Ridningen gick helt super den med. Tyvärr är det ju så hårt i marken, men hon skrittade fin fint på tygeln. Själv var jag överlycklig. Fiffi kändes som en helt ny häst efter att ha varit lite stel i musklerna ett tag. Så skönt att det har släppt! :)
Skrittade tillbaka genom skogen igen, det gick fint fram tills dess att vi närmade oss skridskoåkarna igen. Där tog det tvärstopp. Men eftersom att det gick så fint att rida förbi dem första gången tyckte jag inte att det skulle skada att rida förbi dem igen. Men det tyckte tydligen Fiffi, hon tar ett stort skutt snett framåt, själv hänger man inte med och landar på vallen intill stigen. (Gött att landa där dock, så slapp man trilla så långt) Har till och med lyckats hålla fast i tyglarna, men sen kastar Fiffi upp huvudet, och sen har jag inte en chans att springa ikapp den hästen när hon har fått upp farten. Dock vänder hon och springer emot mig igen, men stannar gör hon ju inte! Jag bestämmer mig för att gå ut mot vägen och ta av åt vänster. Fortsätter man uppför backen och svänger vänster igen kommer man nämligen till den grusväg vi alltid rider till. Ringer Johanna och hon kommer för att möte Fiffi om hon springer hem direkt.
Med lite om och men hittar vi Fiffi i skogen igen och jag kan skritta tillbaka till stallet.

Det var min lilla "trilla-av-Fiffi-för-första-gången" story. Undrar när nästa gång blir?!
Den nya sadeln var dock urskön att sitta i! Passade mina korta ben utmärkt! :) Fast, det är klart, dressyrsadeln är riktigt bekväm den med..
Nu kommer jag ha beslutsångest nästa gång jag är i stallet jue! ;)


Fiffi är världens sötaste, så man kan ju inte vara arg på henne för länge!
Bilden är dock inte tagen idag...


Min syster kom hem idag! Det firades med ett avsnitt av Dark Angel.

Nu ska jag strax sova..
det rycker lite oroendeväckande i ögonlocken.
Ha det fint!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: