ayudame

Some Bonds Are Stronger Than Blood

Torsdag

Kategori: Allmänt

som vanlig är jag ute för sent och klockan pekar på efter midnatt. Men ändå. här kommer torsdagens rapport:

Ställde klockan på åtta, ungefär då kommer min mor in och säger att jag måste köra syster till läkaren.
jahapp.
Går upp och plockar ur diskmaskinen samt hänger upp tvätt (som ännu inte torkat riktigt)
Trycker i mig en macka bara för att jag måste äta någonting. Är vanligtvis inget fan av frukost men måste ju äta något. Kör iväg till doktorn. Jag hatar verkligen sjukhus miljöer. Antingen blir jag jätteflummig eller så får jag huvudvärk av den jobbigt sterila miljön, den hemska vita färgen och alla starka lampor. Idag fick jag ont i huvudet. Den släppte som tur var när jag kom ut i friska luften.
Tack o lov.
Tillbaka i huset bytte jag om och knallade iväg för att gå en runda med Vivi. Fick frågan om jag kunde ta henne idag med, visst, inga problem. Det var dock innan jag visste om att jag skulle köra syster, nu blev det lite tajt med tiden.
Hämtade Vivi vid tio i tolv, var ute en runda på 40 min, sen var jag tillbaka i huset runt ett tiden.
Då fixade jag och min söta syster lite lunch som vi åt tillsammans med ett avsnitt av Dark Angel.
Sen drog jag på mig ridklder och promenerade till stallet. Hämtade in Fiffi med en gång. Tydligen hade hon gått ett riktigt rejält ridpass i onsdags, så vi följde med Alva och Lydia på en skön skritt-runda. Jag satt kvar i sadeln den här gången! ;) Fiffi var precis så söt och snäll som hon brukar vara.
Passade på att ta det lugnt i stallet eftersom jag inte hade någon mer tid att passa. Tack tack för att det finns en radio i stallet dock! Stallsysslorna hade blivit så mycket tråkigare utan den. Nu är det ju riktigt kul! Fast, det är klart, hoppas ingen ser mig när jag hoppar omkring med sopkvasten och mimar till "I Kissed A Girl" eller likande. Jag vill ju inte fef någpn mardrömmar! :P

Kvällen avslutades med god mat, kaffe, jordnötskaka, och meningslöst pladder.
Klippte Philip med.
och nu ska jag sova!

God Natt!

Kommentarer

  • sara säger:

    (svar)Aa det är de!Men dyra..de borde kosta typ 89kr eller nåt x)

    2009-01-23 | 08:50:34
    Bloggadress: http://sariiiih.blogg.se/
  • MOA säger:

    Hejsan. Mitt namn är Moa och jag är fjorton år, jag skriver om mitt liv som fjorton åring, om min vardag och min skolas nedläggning.



    Jag skriver också mycket om musik, filmer och böcker. Jag älskar bandet Simple Plan och tvserierna Desperate Housewifes, One tree hill och Andra Avenyn.



    Skulle verkligen uppskatta om du ville följa mitt liv genom att läsa min blogg (;

    Ha en bra dag! Bye

    2009-01-23 | 22:26:11
    Bloggadress: http://thereandthen.blogg.se/

Kommentera inlägget här: