ayudame

Some Bonds Are Stronger Than Blood

Bättre förr?

Kategori: Allmänt

Egentligen avskyr jag vekligen är folk påstår att allt var bättre förr. För jag tycker inte att livet var bättre förr.
Lägre medelålder. Sämre sjukvård.. a ni fattar. Men ibland vill jag påstå att barn hade lite mer respekt och var lite bättre uppfostrade förr. Missförst mig inte. Det finns massa barn som är helr underbara, de flesta. Och även de som kan vara lite störiga är inga "elaka" barn. Men just att lyssna, visa respekt och göra som man blir tillsagd. Det är ingenting som är en självklarhet.
Anser ju dock att det mesta beror på fel uppfostran. Barn idag får inte vara ledsna och inte ha tråkigt. De ska bara vara glada över att finnas. typ.
Sen är det en himla massa "vill du.." när det hämtas och lämnas. Till exempel: "Vill du ta på dig jackan?" Svarar ungen nej då blir det ett litet nervöst stönande från mamman/pappans sida innan de frågar "Vill du inte följa med mig hem?" Sällan hör man någo säga "Ta på dig  jackan så går vi hem". Varför? Visst, barn är individer som ska få möjlighet att bestämma. Men det mesta kan ju inte en treåring bestämma! Jag blir så frustread när föräldrar står och arumennterar med sina barn om simpla saker..
men det är ju bara vad jag tycker ..

Sitter och käkar frukost.
Snart är det jobb.
Det ska tydligen vara utedag idag.. kul väder att vara ute i. NOT!
Men men.. det ska inte bli några problem ;)

ha det fint!

/Katte

Kommentarer


Kommentera inlägget här: