ayudame

Some Bonds Are Stronger Than Blood

Hungrig!

Kategori: Allmänt

Sitter och väntar på att maten ska bli klar. kan inte ugnen arbeta liiite fortare?!
Jaja.. den som väntar på något gott...
har städat och hängt upp tvätten. Nu anser jag att jag inte behöver göra NÅGOT mer idag! Skulle kanske vara att dammsuga mitt rum.

Har funderat lite. Jag gör det ibland. Ni vet när när foök säger "så kan man inte göra"
Som tillexempel, min kära mamma. När jag tycker att vi kan göra knäck till midsommar säger hon " Man kan inte äta knäck till påsk". Vaddå? Går det inte? Är det en fysisk onöjlighet att koka knäck på sommaren?
Om man skulle köpa, är det då en osynlig kraft som hindrar en från att stoppa den i munnen?

Ungefär så här funderar jag när jag städar. ;)
Men ni hajjar? varför bara äta knäck en gång om året när det är så fruktansvärt gott?
fast man kanske skulle tröttna? Anledningen till att det är så gott är kanske för att man bara äter det en gång om året?

Mer att fundera på..

/Katte

Kommentarer


Kommentera inlägget här: