ayudame

Some Bonds Are Stronger Than Blood

Dikt

Kategori: Allmänt

I brist på något bättre att skriva om slänger jag upp en dikt jag skrev för inte allt för längesedan. Mobba mig inte! Jag är verkligen ingen super-diktare! Men det är alltid gött att få ner tanken på pappret.


Varför jaga en skugga om natten?

Varför jaga en dröm, som aldrig kommer bli verklighet?
När ditt förnuft bevisar sanningen.
Om och om igen.
Varför jaga en skugga om natten?

Varför önska en önskan, som aldrig kommer bli uppfylld?
Att lura sig själv.
Det är bara smärtfyllt.
Ty denna smärta är endast av ondo.

Varför ska jag tro på dina ord.
När dina handlingar bevisar motsatsen.
Hur ska jag kunna förlåta dig, när du inte inser vad du gjort?
Varför skulle jag göra dig den tjänsten, när du aldrig kan ge mig något tillbaka?

Varför längta efter någon som glömt bort att du finns?
Du vet att det är lönlöst.
Skrik i hans öra. Sparka honom.
Det kommer inte förändra något för honom
Bara för dig.
Inte till det bättre.
Varför söka värme hos en människa
Vars hjärta är av is?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: