ayudame

Some Bonds Are Stronger Than Blood

Måndag

Kategori: Allmänt

God morgon.. eller, god eftermiddag kanske det ska vara.
Inte bra att vända på dygnet så här.. hehe. Käkade frukost halv ett.. Somnade vid halv fem. Tre timmar senare vaknar jag av att jag är kissnödig. Självklart börjat katten spinna som bara den när hon märker att jag är vaken. Lika bra att gå upp och kissa. Mamma väckte mig halv tolv.. hehe.

På tal om absolut ingenting så har vi Mimmi den här veckan. Vår dvärgspets som br hos mormor. Vi vägde henne idag eftersom honn är så fet, 5.3 kilo. På en dvärgspets, vilkiet betyder att det är ungefär dubbelt så mkt som hon borde väga. jag är så fruktansvärt arg och besviken på mina morfäräldrar som låtit henne bli så fet. De ger henne alldeles för mycket mat. vanlig hundmat, ost, skinka, pepperkakor (!), kööttbullar. U name it, she gets it. Djurplågeri är vad det är. Vi har sagt åt dem hur många gånger som helst att de inte får ge henne mer än lite hundmat. Lyssnar de? Inte det minsta.
Nu ska hunden gå på diet en vecka, sen får vi se. Fattar de inte kanske vi behåller henne ett tag till.


Ska chilla ner lite nu.

ha d!

Kommentarer

  • Johanna säger:

    Absolut! Ska nog till Danmark dock men jag hör av mig imorgon eftermiddag :) Pussar

    2010-07-19 | 14:32:42
    Bloggadress: http://jodees.blogg.se/

Kommentera inlägget här: