ayudame

Some Bonds Are Stronger Than Blood

Tänder

Kategori: Allmänt

Fick en förfrågan på hur det går med mina tänder.
Jo.. så här ligger det till. Var hos tandregleringe för några veckor sedan och de sa att de kunde fixa dem igen. Problemet är ju att tänderna flyttade tillbaka till sitt utångsläge när tandställningen togs bort. I underkäken fick jag en ståltråd på baksidan av tänderna.. så där är allt helt ok. Bara tänderna vänstra sidan i överkäken som flyttat på sig. Man ser det väldigt tydligt om man jämför på bilder från det att tandställningen precis togs av och nu.

Hur som helst.
Eftersom jag är 21 måste jag snart börja betala för min tandreglering själv. Inte speciellt kul.. med tanke på att det här problemet inte är något jag orsakat själv. Jag gjorde precis som tandläkarna sa. Fick en plastskena att ha i överäkäken som jag skulle ha dygnet runt i tre månader och sen enbart på nätterna i tre månader. Sen skulle jag ta bort den och inte använda den alls. Jag hade den lite längre tom.
På tandregleringen nu sa det att de skulle skriva till en sorts "jury", eller vad man ska kalla det, så eventuellt kan jag få en summa pengar att använda till min kommande tandreglering. Innan det utlåtande kommit ville de inte börja med själva tandregleringen.

Jag vet inte alls hur lång tid det kommer ta eller om jag ens får några pengar. Men jag hoppas verkligen det löser sig. Jag har liksom inte pengar att spendera på mina tänder egentligen. Men å andra sidan vill jag börja så fort som möjligt så jag kan få en del gjort innan jag blir "gammal nog att börja betala"

Ursäkta om det blev lite rörigt.. alltihopa är en enda stor röra!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: