ayudame

Some Bonds Are Stronger Than Blood

Helg 17 - 18 september 2011

Kategori: Allmänt

Hellou!
.
Hur har er helg varit?
Min har varit slapp som attans.. ;) Har dock hunnit med att tvätta typ tre maskiner tvätt (inte för att det syns, tvättkorgen är riktigt full ändå ) Har läst klart Svinalängorna. På kursen som vi läser nu ska vi läsa en valfri skönlitteratur och jag valde att läsa just Svinalängorna.
Såg filmen häromdagen också. Tyvärr följer ju inte filmen boken men det var ändå givande att se den. Dock tyckte jag nästan att filmen var bättre än boken. Det är inte ofta jag tycker så! Det kan dock på grund av att boken inte är skriven på ett sätt som tilltalar mig jättemycket. Lite spretig tycker jag..
Hur som helst. Boken ska inte utläst fören på tisdag, läste klart den igårkväll så jag har haft en skön pluggfri dag idag. Hur gött som helst! Har dock haft en dansklass idag. Så fort man befinner sig bland barn, speciellt när jag ska undervisa, sätter tankarna igång. Så jag har funderat en massa kring barns perspektiv m.m... så helt pluggfri kanske det inte har varit.. hehe
.
Handlade lite efter jobbet.. Slängde skräp. Lyckades dessutom gå förbi chokladhyllan utan att köpa en enda chokladkaka. 1-0 till mig!!!
.
Svängde inom och hämtade Vivi på min kvällspromenad. Behövde lite positiv energi. :)
Har kollat på Idol och fixat matlåda till imorgon.. Eller.. jag lade en bit av pajen som blev över från igår en matlåda.. räknas det ändå?!
Nu ska jag hoppa in i duschen och tvätta håret. Det tar en stund att tvätta igenom mitt hår.. :)
(från i somras)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: