ayudame

Some Bonds Are Stronger Than Blood

var ditt eget originella jag

Kategori: Allmänt

 
Hej Du!
 
Våga vara ditt eget originella jag! 
 
Det finns så många där ute. Gamla, unga, medelålders, som inte riktigt vågar stå för den de är. Fråga mig inte varför. Kanske för att de inte vill verka sådär allmänt tråkiga? Eller flamsiga, trötta, seriösa, engagerade eller vad det nu kan vara. Kanske för att man vill uppfattas som lite cool? 
Genom att liksom vara lite ironisk hela tiden och inte visa andra att man kan, bryr sig, problematiserar eller helt enkelt inte våga stå för vad man tycker, oavsett konsekvenserna. Dessa människor har en tendens att vara ironiska. Ni vet, överdriver och ironiserar allt, så efter ett tag vet man inte om något de sagt kan tas på alvar. 
 
Men.
Om man aldrig vågar vara sig själv fullt ut. Hur vet man då vem "jag" är? Går det att överhuudtaget lära känna en person som aldrig visar sitt rätta jag?
Men det viktigaste jag vill komma fram till är. Hur ska Du veta vad Du vill om du aldrig visar ditt rätta jag när du är bland människor? Självklart kan jag förstå att man inte alltid bara kan säga vad man tycker och tänker hur som helst. I en del tillfällen kan det vara rent dumt eller kanske elakt. Vad jag menar är, att om du aldrig visar fram din sida, den personen som du egentligen är, hur vet du då att människor omkring dig umgås med dig för att de faktiskt tycker om att spendera tid med dig? 
 
Om du inte själv vet vem Du är, kan du omöjligt veta hur Du vill ha det. Att våga vara sig själv är ett sätt att lära känna sig själv. Sina egna lagar och regler. När Du vet hur du ska förhålla dig i olika situationer, eller hur du reagerar på specifika saker, handlingar med mera. Då vill jag lova att Du kommer må bättre. 
 
Att vara konstant ironisk, att dölja sina egna känslor med mera, det resulterar bara i att Du blir mer osäker som människa. Ta tag i dit eget liv! Ta reda på vad du känner. Vad Du vill göra. Vem just Du är. När du accepterar och börjar tycka om Dig själv. Den där lilla tjejen/Killen på insidan. Den dagen kommer du inte bara kunna le med ögonen, utan även släppa in dem du vill ska ha en central roll i ditt liv. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: