ayudame

Some Bonds Are Stronger Than Blood

Det

Kategori: Dikt

Det jagar mig. Det kväver mig

Som en skugga följer Det efter, var jag än går.

Jag trampar vatten frenetiskt

Måste hålla huvudet över vattnets yta

Det drar mig neråt. Skoningslöst

Vattnet är kallt, grumligt, förorenat

Jag känner mig smutsig

Det släpper inte taget

Kallsup efter kallsup

Jag drar mig loss, simmar mot land

Det följer efter

Att simma går långsamt, som att simma i lera

Jag kryper i land, kroppen känns tung, ålar i sanden

Det följer inte efter

Långsamt går jag hem

Ställer mig i duschen. Jag känner mig smutsig

Jag skrubbar hyn blodig

Smutsen kommer inifrån

Jag blir inte ren

Vattenstrålarna blir till Det som piskar mig i ansiktet

Men det gör inte tillräckligt ont

Tränger inte tillräkligt djupt

Smutsen sitter på insidan

Det vägrar släppa taget. 

 

skriven : 15/3 - 2012

 

Kommentarer

  • J säger:

    Hej såg dig o dina dikter på haket nyss. Passar på o kommentera denna dikten också:). Den här känns verkligen . Man får lite ångest när man läser den o känner av en person med en otrolig panikångest som inte klarar av att hantera det den bär på . Målande ... Man liksom ser en person panikslagen framför sig . Ursäkta min röriga kommentar :) men bra skrivet !. Detta blev den första bloggen jag besökt i mitt liv :) keep up the good work

    2014-06-23 | 15:57:31

Kommentera inlägget här: