ayudame

Some Bonds Are Stronger Than Blood

Gardell

Kategori: Allmänt

Det finns dem som gjort dig illa
Det finns dem som inget vet
Det finns dem som gjort en grej av
Att skrika ut din hemlighet
Det finns dem som stal din stolthet
Det finns dem som tog ditt mod
Och dem som ingenting förstod

Dig som ingen känner
Dig som ingen ser
Du som saknar vänner
Och knappt vill andas mer
Hör på mig min kära
Hur ska jag få dig att förstå
Du måste resa dig och gå

Vägen tom och öde
Gryningsljuset klart
Du står vid busshållplatsen
Bussen kommer snart
Nu lämnar du allt gammalt
Här tar din barndom slut
Här tar du steget ut

Det finns nåd för nya världar
Mycket större än den här
Nya skapelser och tider,
Nåd för allt som blir och är
Och alla deras lögner
Betyder ingenting
Tro mig när jag säger
Skammen var aldrig din

Och när du har rest dig
Vänd dig inte om
Det finns ingen väg tillbaka
Varifrån du kom

- Jonas Gardell

Kommentarer


Kommentera inlägget här: