ayudame

Some Bonds Are Stronger Than Blood

Jag trodde på Dig

Kategori: Dikt

d

Jag trodde på dig. Jag älskade ju dig,

När du sa att allting skulle bli bättre.

Jag försvarade dig mot de andra. De som sa att du hade fel.

Jag litade på att du visste vad du gjorde.

 

När vinten kom stod jag vid din sida.

I snö och kyla vaktade jag din rygg.

Jag tog emot slag, så att de inte skulle drabba dig så hårt.

Jag förvrängde sanningen för att mildra dina öron.

När våren kom,  hade du försvunnit ur mitt liv,

Jag stod ensam, uttömd kvar och såg på när du gick.

 

När sommaren kom, stod jag själv och tog emot slag från dig.

Utan hämningar delade du ut slag på slag.

Du sa att det var sanningen. Men att sanningen var tvärtemot vad du en gång lovade.

Tänkte du ens på det?

Men du hade ju sagt att du visste vad du gjorde.

 

När hösten kom var jag mindre än någonsin.

Ingen fanns där, vid min sida. För att mildra dina ord.

För att vakta min rygg.

Jag stod ensam mot dina angrepp.

När sommaren kom, lovade jag mig själv.

Att aldrig ta emot något från dig igen...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: