ayudame

Some Bonds Are Stronger Than Blood

Nu om då

Kategori: Allmänt

Jag såg mig i spegeln och såg ett ansikte som inte var jag.
Men jag skulle ju bli mer mig själv? Mer som det var tänkt att jag skulle bli. Finare. Det var vad alla sa. Vad fin du blev! Tack..? Var jag inte fin innan? Är jag fin nu? Var jag fel innan? Borde jag vara nöjd nu? 
Borde jag må bättre eftersom jag ju är finare? Men jag mår ju sämre...? Visst, svullnaden kommer ge sig. Fast känslan i magen. Den gnagande värken. Fast det kan jag ju inte säga. Det vore otacksamt. Mot kirurgen, mot sjuksköterskorna. Mot mamma som lade ner så mycket tid på att vara med mig på sjukhuset. 
Nej, bättre att le. Tacka och le och var tacksam. 
Jag blev ju fin. 





Kommentarer

  • Anonym säger:

    Du va underbar o fin innan bara våra normer som tycker att näsor ska vara raka:( DU är underbar på insidan, det har du varit hela tiden!! Det är det allra viktigaste!!!!! Älskar dig<3

    2014-11-04 | 08:18:06

Kommentera inlägget här: