ayudame

Some Bonds Are Stronger Than Blood

Allt som hände innan 1992

Kategori: Allmänt




 
Jag pratade med en mamma häromdagen. Hennes dotter har läppspalt. Mamma berättade bland annat att efter dotterns första operation fick hon ha långa strumpor på armarna för att undvika att klia upp såret. Det fick mig att fundera på min egen första operation och jag insåg att jag faktiskt inte vet så mycket om den. Jag gjorde den 1990, alltså i Colombia. Undrar hur den gick till? Vem tog med mig dit? Tröstade någon mig när jag var ledsen och rädd? Hur agerade läkarna i Colombia för att undvika att jag kliade upp såret? Jag har idag jättesvårt för att någon tar mig om handlederna. Jag kan inte ens ha en tröja vars ärm slutar vid handleden. En teori jag har är att de band fast mig på något sätt. Ha i åtanke att det här är tjugofyra år sedan, jag menar inte att det sker på samma sätt idag. 
 
Det är lite skrämmande det där. Att något som hände för så pass längesedan i en tid som jag inte vet något om, påverkar mig än idag. Allt som hände innan 1992, innan adoptionen är oklart. Men ändå en så viktig del av vem jag är. Det som är svårast att jag antagligen aldrig kommer få ett bra svar på mina frågor. 
Jag har alltid fått höra att jag ska vara tacksam för att jag blev adopterad. Kan ni ha en förståelse för att tacksamhet kanske inte är det enda jag känner? 

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Önskar jag va där o höll om dig❤

    2015-03-22 | 13:46:49

Kommentera inlägget här: