ayudame

Some Bonds Are Stronger Than Blood

Glädje

Kategori: Allmänt




Okej, så. Jag kikade igenom mina senaste inlägg och tycker själv att jag kan låta lite negativ. Jag menar egentligen bara att vara ärlig. Ofiltrerad. Vill inte måla upp en fejk-bild av mitt liv bara för att det ska se snyggt ut. Dela med mig av båda delarna så att säga. Visa att det är okej att tycka att livet är pest och pina ibland. Trots att vi lever i ett i-land så får man klaga. Så länge man klagar och ställer saker ur sitt eget perspektiv. Kanske är jag emot att visa hur tacksam jag är för att just ordet tacksam har jag fått nedtryckt i halsen så många gånger genom åren. Att jag ska vara tacksam över att ha blivit adopterad, över att få växa upp i Sverige. Att jag ska visa inget annat än tacksamhet mot min mamma för att hon var så snäll och adopterade mig. Tacksam och åter tacksam, tills man drunknar av bara tanken på ordet. 

Med det sagt vill jag passa på att säga att jag har så mycket att vara glad för. Som jag är glad för. Jag har en fin familj, underbar liten vovve, vänner, lägenhet, jobb och inga studieskulder. Massor att känna glädje över. 
Vilket jag gör! 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: