ayudame

Some Bonds Are Stronger Than Blood

Kvällsgodis

Kategori: Recept

Mamma, syster och jag smaskade ju som sagt på chokladbollar till filmen tidigare.
Jag säger visserligen alltid negerbollar, men en del ta ju illa upp när man säger så..

Tänkte dela med mig av receptet!
Hur simpelt som helst..

100 g smör
2 msk kakao
4 msk socker
3 dl havregryn
1 msk vatten
1 msk vaniljsocker

Pärlsocker eller kokos att rulla bollarna i

Jag använder alltid en matberedare när jag blandar alla ingredienser. Lättast att få ett jämnt resultat då.
Mem självklart funkar det lika bra att göra det för hand!


Kommentarer

  • Lisa säger:

    sv: haha, alldeles FÖR många;) lika pinsamt varje gång!



    åh vad sugen jag blev på chokladbullar nu då:D

    2010-05-16 | 22:53:58
  • Else-Linn säger:

    Gud vad gott :)

    2010-05-18 | 23:00:55
    Bloggadress: http://elselinn.blogg.se/

Kommentera inlägget här: