ayudame

Some Bonds Are Stronger Than Blood

Scones

Kategori: Recept

Jag o syster har just knaprat i oss scones! Så sjukt goda, om jag får säga det själv :)
Tänkte dela med mig av receptet..
.
.
.
För två stycken behövs:
4 1/2 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
2 krm salt
50 g margarin
2 dl mjölk eller filmjölk
.
.
Sätt ugnen på 250 grader.
Smörj en plåt
Blanda mjöl, bakpulver och salt i en skål
Finfördela smöret i mölblandingen med fingertopparna
Tillsätt mjölken/filmjölken och blanda raskt ihop degen med en träsked
Dela degen i två delar (Jag delar den dock i fyra delar)
Lägg dem på plåten
Tryck ut dem så att de är ca 1 1/2 cm tjocka
Nagga med en gaffel
Grädda dem genast mitt i ugnen i ca tio minuter
.
Några bilder från min o systers frukost på altanen idag:
..
..

Kommentarer


Kommentera inlägget här: