ayudame

Some Bonds Are Stronger Than Blood

När stickan visade plus

Kategori: Gravid

(null)

Tänkte skriva om dagen vi plussade. För det var ju någonstans där den här redan började.  
Vi plussade ju redan i vecka 3, en tisdag var det till och med. Hela helgen hade jag varit så extremt kissnödig hela tiden, samt att vi hade våra aningar.  Så införskaffade ett graviditetstest som jag tog på morgonen den 10 april. Vågade knappt titta på den men den visade tydligt att jag var gravid. Men det vågade jag inte direkt lita på så efter en promenad med hundarna kilade jag bort och köpte ett test till. Även det visade, om ännu tydligare, att jag visst var gravid.
Så svårt att ta in och jag ville bara att M skulle komma så att jag kunde få berätta för honom. Han kom på eftermiddagen och jag hade packat ned båda testen samt en babybody som jag köpt vid något svagt tillfälle flera år tidigare, i en presentpåse. 
Den glädjen, chocken och förvåningen jag fick se i M’s ansikte når han plockade upp först bodyn och sedan testerna var nog detsamma som jag haft flera timmar tidigare. Minns jag rätt så kunde vi inte sluta kramas :) 

Dock var vi nyfikna på hur långt gågna vi var så vi tog oss ut och bort till ett apotek. Införskaffade ett mer specifikt graviditetstest. Den visade tre veckor. 

Jag tror alla som någonsin har plussat på ett graviditetstest kan känna igen sig i känslan av att det känns otroligt overkligt. Man förstår samtidig som man inte alls förstår. Det är fantastiskt, skrämmande, overkligt och helt underbart på samma gång! 




Kommentarer


Kommentera inlägget här: