ayudame

Some Bonds Are Stronger Than Blood

Kladdkaka med kokostosca

Kategori: Recept

(null)

(null)

(null)

(null)

Jag och Domi (mest jag) blev sugna på något gott så vi provade att baka en kladdkaka med kokostosca. Kladdkaka har jag bakat fler gånger än vad jag vill erkänna men kokostosca var nytt! Det blev iallafall väldigt gott.. :)

Här är receptet. Jag bakade den kladdkaka jag alltid gör men googlade fram ett recept på kokostosca. 

Kladdkaka 

100g smör
2 ägg
3 dl socker 
1,5 tsk vaniljsocker
1,5 dl mjöl 
4 msk kakao

Kokostosca 

75g smör
1 dl ljus sirap
2 dl socker 
1,5 dl vispgrädde 
200g kokos 

kladdkakan:
Smält smöret i en kastrull och rör ner de andra ingredienserna. Häll smeten i en smord och bröad form och grädda i ugnen ca. 10 min på 175grader. 

Kokostosca:
Blanda ihop smör, sirap, grädde och socker i en kastrull och låt koka upp. Tillsätt kokosen. 

När kladdkakan gräddats i ca 10 minuter tas den ut och kokostoscan breds på. Grädda ytterligare ca. 10 minuter. 

Ta da! 
Sedan är det bara att äta!! :) 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: